duminică, 8 martie 2015

...Să-mi fur iubirea, ca pe-o bicicletă


Nu pot zice de ce iubesc poezia asta a lui Radu Ciornei. Dar o iubesc. Poeziei ăsteia îi trebuie o chitară și patru note numai, destul cât s-o reciți și apoi s-o cânți și iar s-o reciți, până la toamnă...
Aş vrea
Aş vrea să-mi fur iubirea ca pe-o bicicletă
În urma mea să fluiere un poliţist
Să-l păcălesc, să se izbească într-o tonetă
Cu degetul să-i sugerez cum că exist
Aş vrea să plăsmuiesc o lume desuetă
Amenzi zâmbind să dau oricărui sunet trist
Să-i spun buchet la o plăpândă violetă
Să pot îmbrăţişa chiar şi un dinamovist


Aş vrea să nu-mi mai fie atâta noapte
Dormind să prind măcar un ziurel de zi
Să prind un loc la coada de la lapte
Un ceai să beau pe un covor în Benghazi
Aş vrea să nu îmi mai doresc nimica
O lumânare albă să îmi ardă toată
Poveşti aş vrea să-mi spună iar bunica
Hai dormi Răducu. Azi e niciodată.

Niciun comentariu: