miercuri, 15 aprilie 2015

Binele, Într-o Nucă


Astăzi mi-au mai fugit zece ani din viaţă, azi dimineaţă îi aveam, acum nu mai sunt. O să mă-nvăţ şi cu fuga asta, înapoi, a timpului, aşa cum m-am învăţat cu toate, de un mileniu şi jumătate de când tot învăţ să trăiesc.

O dată cu cei zece ani au plecat griji în buchete mici şi multe iar în locul lor au venit fericiri mărunte. Că maşina merge, că lucrul la birou merge, că planurile mele merg tot înainte aşa cum le-am proiectat. Că mama mea se simte bine, adesea, că tata are mare grijă de amândoi.
Că Julia, nepoata mea (despre care scriu atât de puţin, cu bună ştiinţă, deşi mi-e sufletul legat cu fundă roz de zâmbetul şi gingăşia ei) creşte două codiţe ca mici păpădii în creştet, că are ghiduşia iedului cel mic, că mănâncă cu mânuţele ei roze, bucăţică cu bucăţică, tacticos şi egal.

Că ai mei copii, doi şi un ginere de mare încredere si ajutor îşi văd de drumurile lor în viaţă, aşa cum doresc, aşa cum calea îi face fericiţi. În curând cel mic va începe şi el colegiul şi, da, voi avea iar un student acasă, în timp ce cea mare anunţă că ar mai vrea un pui bălai, să fie doi adică. Iaca, familie mare!
Pisica e bine, toarce, se întinde, mănâncă tot. Becul cu senzor din curte se tot aprinde de capul lui, fără un motiv anume. Un sconc se juca, în zori, de mama focului în curtea mare şi aproape înverzită. Căţelul copiilor mei, jucăuşa Joy e bine şi ea, ascultătoare şi educată.

Că urmează să zugrăvesc unul dintre dormitoare şi să schimb mobilierul, să arate frumos, de nerecunoscut. Că am în plan să mai iau vreo şase şezlonguri pliante, să avem de stat la umbră toată vara împreună cu prietenii. Că am de plantat flori şi seminţe, doamne câtă treaba mai am!
În timpul asta mi-au fugit zece ani, astăzi în zori. I-am simţit când şi-au luat bagajele şi-au tulit-o. Drum bun, le-am zis aveţi grijă de voi pe unde ajungeţi. De astăzi iar am 43. Ok, dacă aşa este să fie.

Mi se iţeşte un zâmbet în colţul gurii la gândul verii lungi, încinse, provocatoare, obraznice.
Şi, brusc, e bine de tot în jurul meu.

Beau cafeaua sub briza albastră a primăverii.

Niciun comentariu: